Monday, February 8, 2016

Everyday is Valentine's Day

Kui olin varateismeline, käisime vanematega sageli pikkadel laevareisidel. Mul on siiani meeles nende suurte valgete laevade nimed: üks oli Anna Karenina ja teine Konstantin Simonov. Torme polnud ja elu kruiisilaeval kulges täiesti omas maailmas. Kõik oli nii muretu. Kodust eemal. Tuba koristama ei pidanud, maitsvad road hommikul, lõunal ja õhtul... Elu laevakruiisil möödus justkui omas kapslis. Kuskilt kaugelt hingesügavusest meenusid mulle need mälestused, kui veetsin jaanuaris kolm pikka päeva Pärnus, Hedon SPA-s.

Ma armastan talvist Pärnut. Vaikne ja ilus. Võrreldes pealinna rutuga on Pärnu talvisel ajal muinasjutuliselt rahulik. Suviti ma Pärnusse ei tiku, sest seal, kus on palju rahvast, pole minul kunagi asu. Seega sobib talvine Pärnu mulle ideaalselt. Hedon SPA kutse võtsin vastu ühel väga erilisel põhjusel - nimelt on nendel uus pakett, mis kannab nime "Terve Mina" ja mida tehakse koostöös arstikeskusega Qvalitas. Ma pole enda vastu alati kõige ausam olnud. Mäletan, et iga kord kui tööl oli kohustuslik tervisekontroll, hiilisin sellest mööda. Mingi periood hakkasid mind peavalud külastama. Peavalu lihtsalt kergitas kaabut ja istus mulle oma lahkeima naeratusega iga päev pähe. Mind uuriti igast kandist, kuniks ilmnes, et vajan lugemisprille. Kui ma oleksin kasvõi üks kord käinud oma tervist kontrollima, oleks avastatud ka see, et enne kui arvuti või raamat süles sohvale vajun, tuleb lugemisprillid ninale asetada. “Terve Mina” pakett on just selline, mis annab tervisest ülevaate ja nii on võimalik varakult avastada ja ennetada enamlevinud terviseprobleeme. Lisaks tervisekontrollile oli mul võimalus kohtuda personaaltreeneriga, kes tegi mulle isikliku treening- ja toitumiskava.

Tulles tagasi Hedon SPA juurde, siis mina sõitsin Pärnusse pühapäeval ja naasesin Tallinnasse alles teisipäeval. Kui ma sõidan Tallinnast välja külla või puhkama, siis püüan olla ära alati kaks ööd. Vastasel juhul ei jõuagi ma oma mõtetes kohale. Ükskõik, kus ma ühe öö peatun, siis puhkuseks seda nimetada ei saa, sest minu rahutu meel on mõtetega juba järgmises päevas, mis tähendab pakkimist ja lahkumist. Ma peaksin vist lugema Tolle raamatut "Siin ja praegu: kohaloleku jõud", kuid kahtlen, kas see minu rahutut meelt suudaks taltsutada. Kuid kolm päeva Hedon SPA-s tegi seda. Tõepoolest see viis mind tagasi lapsepõlve, nendele pikkadele laevareisidele, mil ainsaks mureks oli, kas vanemad ostavad mulle piisavalt kommi. Nüüd pole enam sedagi muret - võin endale igal ajal ise kommi osta. Kui nii mõelda, on täiskasvanu päris mõnus olla! Viibimine Hedon SPA hotellis meenutas mulle idüllilist laevareisi. Seda enam, et meie sviidi aknast paistis vaade merele ja päike paistis nagu oleks märts käes. Ma ei tea, kuidas on sinuga lood, kuid supelda basseinis ja vaadata aknast, kuidas samal ajal lumi sajab, selles on midagi ... Võrdselt mõnusa basseiniga, kus ma koos tütrega enamuse ajast suplesin, tundsin rõõmu erinevatest saunadest.

Minu hommik SPA-s algas aga varakult - kell 8.30 läksin arsti juurde, kus kontrolliti minu nägemist, kuulmist, kopsumahtu. Andsin vereproovi ja veel mitmeid analüüse. Kes tahab teada tulemust? Mind pandi dieedile! Jep. Ma ei hakka sellest lähemalt kirjutama, kuid nii see on - millalgi peaksin ma dieediga algust tegema. Küsimus ei ole kehakaalus, vaid kolesteroolis, mis on lubatust kõrgem. Pole ka ime - Qvalitase lahke doktor luges ette kõik need toidud, mida ma meeletult (loe: pidurdamatult) süüa armastan. Kõndisin Qvalitase arstikeskusest hommikueinele, mõtlesin, et mis seal ikka - alustan siis dieediga. Paraku, kui ma nägin hotelli hommikueine lauda, lükkasin dieedi pikemalt mõtlemata määramatusse aega edasi. Need, kes kunagi Hedonis peatuvad, peaksid kindlasti hommikueinet süües proovima nende ainulaadseid pannkooke. Minu tütar ladus neid endale sisse viis tükki jutti ja mina leppisin kolme pannkoogiga.

Tõsi, Hedon SPA pärliks on kahtlemata nende Vaikne SPA, mis mahub omakorda nende Terve Mina paketi sisse. Vaikne SPA sisaldab erinevaid kambreid, kus saab mõnusaid rituaale läbi viia. Seal on tepidaarium, mis kujutab endast leiget saunaruumi, kus soola kontsentratsioon õhus on sarnane Surnumere rannikuõhule. Teine Vaikse Spa külastamist vääriv koht on kaldaarium, mis on soojade kiviistmetega aromaatne aurusaun. Kaks lemmikut jätsin viimaseks - lakoonium on kuiv kivist istmetega saun aroomi- ja värviteraapiaga, kus kõlas rahustav muusika. Ja täispunktid lähevad soolabasseinile, mis sarnaneb Surnumerele, kus sa saad enam-vähem aimu, mis on kaaluta olek. Ma lihtsalt lamasin keset vett ja nautisin igat minutit. Vaata minu videot siit.

Kuigi mul olid suured plaanid minna Pärnu peale jalutama, siis peamiselt leidsin end ikka ja jälle hoopis basseinist või saunast. Võtsin kaasa oma uusi ja vanu lemmiktooteid, millega nahka poputada ja ehmatasin kahte Soome turisti, kellele kõndisin saunakompleksis vastu näos legendaarne Vestige Verdanti mask. Neid ridu kirjutades olen taas justkui oma mõnusas kapslis, kus pole igapäevast ruttu, millest pole kuidagi võimalik mööda hiilida. Minu jaoks oli see väga vajalik teekond - talvine Pärnu, mis paitas kõrvu oma vaikusega, aeg voolamas omasoodu ei-tea-kuhu ja meel ning keha puhkasid. Selleks, et tõmmata hinge, ei pea alati Eestist lahkuma, kuid kodulinna võib vahelduseks küll seljataha jätta. Tulemas on sõbrapäev ja kõik teevad sel puhul võimsaid pakkumisi, kuid minu meelest on eelkõige tähtis olla sõber iseendaga, võtta endale ja oma perele aega ning peatada rutt. Hedon SPA-s on küll iga päev sõbrapäev. Täpselt nagu laevakruiisil, kuid tormi oodata pole. Noh, basseinis saab ju alati ühe ulaka tormi tekitada... Keegi pahaks ei pane.

SHARE:

2 comments

1. Sõbrannaga on juba pikemat aega plaan minna Pärnusse, küll aga Estonia Spa termidesse. Väike lõõgastus seegi :)

ReplyDelete
  2. Tuttav koht see Hedon Spa. Mulle meeldis Vaikne Spa, sest seal oli väga vähe rahvast. Olime sõbrannaga kahekesi ja üks abielupaar oli veel. Mulle meeldib samuti, kui inimesi on vähe.